luni, 21 martie 2016

De prin Transilvania (I): Green Hill Brasov

Nici nu ne-am intors bine din calatoria noastra in Bucovina, caci iata, suntem iar gata de drum. Suntem abia la jumatatea concediului si a calatoriilor noastre de toamna. Petrecem acasa, in liniste weekendul acesta, dupa care, dis de dimineata, luni, vom pleca inspre Brasov.

Ca de obicei, am rezervat din timp, o camera la Green Hill, una dintre pensiunile cele mai noi din Brasov. Ceea ce ne-a atras aici, a fost in primul rand locatia pensiunii, undeva in zona Prund-Schei, pe panta domoala a unui deal impadurit si plin de verdeata. Apoi ne-a convins aspectul camerelor, care arata foarte elegant si au un decor minimalist si nu in ultimul rand, comentariile favorabile de pe Booking, ale turistilor care au stat aici.

Ajungem asadar la Brasov undeva in jurul pranzului si gasim destul de repede pensiunea, cu ajutorul GPS-ului. Iata si coordonatele acesteia, pentru orice eventualitate, insa acestea se gasesc si pe site-ul oficial al pensiunii: Latitudine  45.640989; Longitudine  25.573372.

Pensiunea se afla intr-un loc placut si linistit, foarte aproape de centrul orasului. Pentru cei carora le place mersul pe jos, e ideal sa se cazeze aici, atat de aproape de principalele obiective turistice ale Brasovului. Spre exemplu,  Piata Sfatului, cu Biserica Neagra, e doar la la 15-20 minute de mers pe jos, respectiv la 5 min. cu masina. Nu are rost insa, sa mergi cu masina in oras, prin aglomeratie si sa pierzi timpul cautand un loc de parcare, cand poti sa-l folosesti pentru a te plimba pe jos, prin centrul vechi, atat de frumos.

Sosim tocmai la timp la Green Hill, fiindca afara incepe sa picure, iar cerul e destul de innorat. Aerul proaspat de munte se simte din plin aici, iar noi suntem incantati de locul in care am ajuns, linistit si specific zonelor de munte. Lasam masina in parcarea privata a pensiunii si urcam cei cativa metri care ne desparteau de cladire.

Suntem pregatiti sa urcam lungul sir de trepte abrupte, care duce catre usa de intrare si care a starnit atatea controverse in randul turistilor veniti aici. Am citit pana si un comentariu al cuiva care, se intreba intrigat de ce arhitectii pensiunii n-au putut sa prevada si un ascensor, in locul treptelor acelora. Nu sunt atat de dificil de urcat totusi, depinde insa, cat bagaj ai. Oricum, pentru o persoana cu dizabilitati, e foarte dificil de ajuns sus.

Ne luam bagajele din masina si pasim pe treptele din piatra. Odata ajunsi sus, inainte de a intra, ne oprim putin sa admiram privelistea si terasa de piatra amenajata direct in sanul naturii. In cele cateva minute de ragaz, ploaia a incetat si ca prin farmec, pe cer a aparut din nou, soarele.

La receptie suntem intampinati foarte amabil si odata cu cartela magnetica ce ne va descuia usa camerei, primim toate detaliile necesare si utile sederii noastre aici. Suntem informati cu privire la orele intre care se serveste micul dejun si ni se spune ca fumatul interzis in interiorul pensiunii, dar se poate fuma pe terasa camerei. Oricum e un detaliu care pe noi nu ne intereseaza, dar multumim receptionerei zambarete din spatele pupitrului de la intrare.

Inainte de a urca scarile care ne duc la etajul al doilea unde este camera noastra, aruncam cateva priviri incaperii largi care serveste ca lounge si totodata sala pentru servirea micului dejun de dimineata si ne facem imediat o impresie despre locul in care am ajuns. Bun gust, design minimalist, culori placute. Cred ca ne vom simti bine aici.

Urcam scarile catre camera si ascultam in timpul acesta, o muzica ambientala in surdina, deosebit de placuta, care se aude la toate etajele. O saurpriza placuta, care le poate face urcatul pe scari mai lejer, chiar si celor mai carcotasi turisti.  Holurile sunt in ton cu ceea ce am vazut in spatiul de la intrare: elegante, silentioase si iluminate discret de lampile cu sezor de miscare.

Patrundem in camera extrem de luminoasa, cu terasa larga, cu vedere catre gradina si partial catre intrarea in pensiune. Acelasi bun gust si mobilier minimalist, exact pe gustul nostru. Pe tot parcursul sederii noastre aici, avem sa apreciem foarte mult mirosul specific de curat si nou al camerei si al asternuturilor si in primul rand aerul proaspat de munte. Camera noastra are paturi twin, pentru ca asa am dorit, insa pensiunea dispune de asemenea de camere cu paturi matrimoniale, pe care le puteti vedea pe site.

Deschidem usa balconului si iesim sa admiram imprejurimile si sa simtim aerul proaspat, de munte. Pe terasa se poate sta seara, sa savurezi un pahar de vin bun ori dimineata, la o cafea pe care sa o iei din sala de servire a micului dejun.

Pretutindeni e liniste si deocamdata nici nu avem vecini se pare, asa incat nu ne ramane decat sa ne felicitam pentru alegerea facuta inainte de a veni aici.

Intram sa vedem si baia, spatioasa, cu instalatii de buna calitate si design modern. Ma incanta pe data forma originala a chiuvetei, insa doar pana incep sa ma spal, cand dispare orice placere. Aici n-au nimerit-o, caci dincolo de aspectul frumos, designul si scurgerea dificila a apei din chiuveta din baie, te obliga sa te speli de fiecare data cu mare atentie, altfel risti o "inundatie". Prea era totul perfect, asa ca putem ierta acest neajuns, desi in cele patru zile cat am stat acolo, ne-a produs destule neplaceri.

Camera si baia sunt spatioase, paturile extrem de confortabile, pretutindeni decor si design cu bun gust. Totul miroase a curat si a nou, incat ti-e mai mare dragul sa stai aici. Exista si Smart TV, televiziune digitala (RDS), iar conexiunea la internet (WiFi), este foarte buna, iar noua nu ne trebuie nimic in plus, pentru timpul pe care il vom petrece in camera.

Mai trebuie spus ca micul dejun este bun si variat, acompaniat de aceeasi muzica ambientala intalnita si pe holuri, cu un minus (esential dupa pararea mea), la capitolul cafea. As fi apreciat mai mult un espressor si o cafea buna, la cele patru stel;e pe care le are pensiunea, in locul cafelei facute la filtru si pastrate la cald in termos. Poate cu timpul, se vor gandi ca acest detaliu conteaza - cel putin pentru amatorii de cafea cum suntem noi - si il vor imbunatati.

In general, am apreciat cam tot ceea ce am gasit la Greenhill, cu cele cateva exceptii despre care am vorbit. Mai trebuie spus ca intreaga locatie este supravegheata video, inclusiv parcarea, ceea ce iti da un plus de siguranta.
Discretie, bun gust si simplitate, asa as caracteriza in ansamblu Pensiunea Greenhill din Brasov, un loc in care ne-am simtit extrem de bine si pe care l-am pus pe lista locatiilor noastre favorite, pentru o vizita viitoare in Kronstadt.

surse foto: arhiva personala, booking.com